Ne Aramıştınız?

5 Temmuz 2017 Çarşamba

Biotin Kullanımı | 1.Ay


Merhaba

Daha önceki yazıma denk geldiniz mi bilmiyorum ama yaklaşık bir ay önce nedenleriyle birlikte biotin kullanmaya nasıl karar verdiğimi anlatan bir yazı yazmıştım ve o yazıda kullandığım sürece ay ay saçlarımdaki etkisini sizlere aktaracağımı söylemiştim.
İlk ayı geride bıraktım.
Yazıyı geç yayınlamak zorunda kaldığıma bakmayın.Yazı da fotoğraflar da zamanında hazırlandı aslında.
30 gün boyunca hergün hemen hemen aynı saatlerde almaya özen göstererek -bunun gerekli olup olmadığını bilmiyorum,ben sadece her tableti vücudumun işleyebilmesi için eşit zaman aralıkları bırakma maksatlı böyle bir dikkat etme ihtiyacı duydum- bir kutuyu yarıladım.

Gelelim etkilerine.
Ben saç konusundaki etkileri geniş geniş anlatabilmek adına bunu sona saklayacağım,ilk olarak tırnaklarımdaki etkisinden bahsetmek istiyorum.

Benim tırnaklarımda oje ve asetondan kaynaklı bir yüzey deformasyonu kesinlikle vardı ama tırnakları aşırı ince veya yediği için kısa kalmış biri değilim.Kırılma sorununu da tırnaklarım belli bir uzunluğu geçtikten sonra kesim ve törpüleme işlemine bağlı olarak yaşıyordum.Ve genellikle bu kırılma her zaman ama her zaman belli tırnaklarımın belli yerlerinde ve tırnağım belli bir uzunluktayken oluyordu.Ben de o nedenle uzun zamandır kısa tırnak kullanmayı tercih eder olmuştum.
Biotine başlayınca tırnaklar üzerindeki etkisi hakkında da yazılar okuduğum için bir kendi hallerine bırakayım,uzasınlar bakalım hızı nasıl ve hala aynı yerden kırılıyorlar mı dedim.
Uzama hızı için çok birşey söyleyemeyeceğim açıkçası,bir uyudum uyandım kısacık tırnaklarım protez gibi olmuş durumu olmadı tahmin edersiniz ki.
Her zamankine göre kaydadeğer bir uzama hızı farketmedim diyebilirim kısaca ama şu bir aylık süre içinde tırnaklarımda kat kat soyulan yerler,kırılma yaşadığım kısımlar resmen iyileşti.
Son zamanlarda eskiye kıyasla çok daha sık oje değiştiriyorum ve şekillendirmek için de bolca törpü kullanıyorum,bakım konusunda da rutinimi hiç değiştirmedim.Dolayısıyla ben bu iyileşmeyi biotine yorabileceğime inanıyorum.
Sanırım tırnaklarını yiyenler ve tırnak kırılması sorunu yaşayan kişiler biotinden fayda görebilirler.

Saç konusundaki etkisine gelirsek;

Daha önceki yazımda saçlarımın tipini ve kusurlarını anlatmıştım o yüzden oralara hiç girmeden mevzuya gireyim.
Öncelikle tırnak bakımında olduğu gibi saç bakımımda da rutinimi hiç değiştirmediğimi söylemeliyim.
Kullandığım şampuan,saç kremi,maskeler ve duş sonrası ürünlerime aynen devam ettim hatta saçımı baya bir yıpratan balyaj işlemi yaptırdım biotini kullanmaya başladıktan yaklaşık bir hafta sonra.
Dolayısıyla biotinin etkilerini güzelce gözlemleyebilecek bir örnektim.
Saç tellerimde bir kalınlaşma ve mucizevi sayılabilecek bir onarım farkettiğimi söyleyemem.Ama belki de bunun için 1 aylık kullanım yeterli değildir bilmiyorum.
Onun dışında benim için en önemli ve kanımca işe yarayan kısmı saç uzatma etkisi oldu.
1 ayda saçlarım 5 cm uzadı dersem yalan olur,kimse de inanmaz.Söyleyene de inanmayın bence.
Şöyle ki benim saçlarım ortalama bir kişiden çok daha yavaş uzar ve gerçekten biotinle elde ettiğim uzama hızı ve saç boyu için normalde aylarca beklemem gerekebilirdi.
İlerleyen zamanlarda bu hız nasıl değişir inanın bilmiyorum ama bebek saçlarım uzadı.Saç diplerimden yaklaşık 1 cmlik uzama gözledim ki saçlarımı boyattığımda 10 gün gibi bir süre geçmişti biotine başlayalı.
Sırf bu etki yüzünden kullanmaya kesinlikle devam edeceğim.
Bu süreçte de deneyimimi sizlerle paylaşacağım mutlaka.
Son olarak çektiğim öncesi sonrası fotoğrafımı koyup bu yazıyı burada noktalayayım.

Biotinde 2. ay yazımda görüşmek üzere.
Hoşçakalın :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder