Ne Aramıştınız?

12 Ekim 2015 Pazartesi

Hangi eyeliner nasıl sürülür?


Merhaba!
Bugün eyeliner çeşitlerinden ve uygulamasından bahsedeceğim :)
Jel,sert kalem uçlu,keçe uçlu,göz kalemini eyeliner şeklinde kullanma ve far ıslatarak eyeliner yapma olarak beş başlıkta toparlayıp yazmak istiyorum.

Jel Eyeliner:
Sulu boya fırçası gibi incecik uçlu fırçalarla kullanılabildiği gibi açılı eyebrow/eyeliner fırçası diye geçen fırçalarla da uygulanabilir.Ben ucu incecik olanları kuyruk çizmede daha başarılı buluyorum hakimiyeti de açılıya göre daha sağlam bence.Gelelim uygulamasına;başlarda kuyruk eşitlemede sorun yaşanırsa göz altı hizasından kaş bitimine uzanacak şekilde bant yapıştırılıp yüksekliğini noktalayarak eşit kuyruk oluşturulabilir.Kalınlığı tamamen kişisel bir tercih.Gözünüzü kenarlardan çekiştirmeden yaparsanız sürerken gördüğünüzle gözünüzü bıraktığınızda oluşan görüntü değişmez.Eyeliner sürmede tekrar önemli rol oynadığı için dışarı çıkmayacağınız zamanlarda sürüp sürüp silin ki el alışkanlığınız oluşsun.
Önerebileceğim jel eyelinerlar ise MAC-Fluidline/Blacktrack(güncel fiyatı55 tl),Maybelline jel eyeliner(indirimlerde 17 tlye kadar düşüyor).Mat ve simsiyah eyeliner görüntüsü arayanlar tercih edebilir.
Sert Kalem Uçlu Eyeliner:
Hakimiyeti çoğu eyelinera göre daha rahattır.Fırçası eğilip bükülmez.Fazla ya da az ürün aldım sorunuyla karşılaştırmaz.Ancak şöyle bir sorun var ki ben bir jel eyeliner kadar mat kalem eyeliner kullanmadım.Eyelinerda parlak siyah bir görüntüden hoşlanıyorsanız tercih edebilirsiniz.Essence markasının kalem eyelinerlarını beğeniyorum(indirimsiz fiyatı 11 tlden fazla değildir).Flormarın küçük şişeli ince uzun saplı ürünü sevmedim kabuk kabuk düşmüştü.Ve önermeyeceğim bir ürün de Loreal Blackbusterdır.Ucu kalın keçeli kalem ucu gibi olduğu için yeni başlayanların kontrol edebileceğini düşünmüyorum onun dışında reklamlarında bahsedildiği gibi simsiyah bir etki asla almadım.
Keçe Uçlu Eyeliner:
Hakimiyeti sert uçlu kalem eyelinera göre daha zordur.Uzun bir keçe ucu varsa sürerken yamulabilir ve acele ederken mutlaka yamulası tutar.Aşağı yukarı yapısal olarak sert kalem uçlu eyelinera benzer.Önerebileceğim keçe uçlu eyelinerlar ise,yine essence markasının eyelinerları,Loreal super liner carbon gloss,maybelline masterpiece ürünleridir.
DİPNOT:Keçe uçlu eyelineriniz biterse sakın ola çöpe atmayın.Bir gün jel eyeliner kullanmak isterseniz eliniz alışmışsa onu kullanmak sivriliği açısından çok işinize yarayacaktır.
Göz Kalemini Eyeliner Olarak Kullanmak:
İlk önce kendinize isteğinize göre istediğiniz renkte akmayan bulaşmayan bir göz kalemi seçin.(Ben flormarın ultra black göz kalemini tek geçerim)Sonrasında bantla gözünüze bir şablon hazırlayıp içini doldurabilirsiniz.Koli bandı gibi kalın bir banttan bu şablonu maket bıçağıyla çıkarırsanız instagramda sıkça gördüğüm fix liner gibi birşey elde etmiş olursunuz.
Eğer bant oraya buraya oynuyorsa.Bir türlü şablonla aynı çıkmıyorsa da gelişigüzel bir biçimde kirpik dibinize sürdüğünüz kalemi normalde göz makyajınızı temizlediğiniz temizleyiciyle,kulak pamuğu yardımıyla tam da istediğiniz şekle sokabilirsiniz.
Far Islatarak Eyeliner Yapmak:
Bu genellikle çok değişik renklerde eyelinerler elde etmek istendiğinde kullanılan bir yöntemdir.Kalıcılığından emin olduğunuz istediğiniz renkte farınızı mac fix plusla,normal suyla,gülsuyuyla,göz damlasıyla,kalıcılığı arttıran herhangi bir markanın suyuyla ıslatıp jel eyeliner uygular gibi uygulayabilirsiniz.


Umarım işinize yarar :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder